jannes.reismee.nl

Moskou, Treinen, Irkutsk

Moskou, trein bijna missen, maar toch net halen, nieuwe Zwitserse vriendinnetjes en noodles, heel veel noodles...

Na afscheid genomen te hebben van mijn StP hosts, zondagnacht voor het eerst op de trein gestapt. In een coupe met 3 russen, waarvan er gelukkig 1 een beetje engels sprak en die was gelijk de sjaak, want er zat een russische man (type charmeur met bierbuik en een big smile) die alles van me wilde weten! En wederom de russische gastvrijheid ervaren, bier werd voor me betaald, maar ik mocht onder geen beding ook een rondje betalen. Heb ik eerlijk gezegd niet zo heel veel problemen ;) Anyway, na wat biertjes heerlijk in slaap gevallen om vervolgens te ontwaken op het Leningrasky station in Moskou! 2 uurtjes gewacht en toen opgehaald door Juanjo, spaanse couchsurfer die ik in StP had ontmoet. Samen de hele dag op stap geweest, nog een andere spaanse couchsurfer mee op pad genomen en zo heel Moskou bezichtigd. Helaas wederom pech, het rode plein was gesloten, maar we hebben het van elke mogelijke hoek bekijken. Heerlijk sushi gegeten, biertje gedronken, wat gewandelt, top dagje! Eind vd dag nog een braziliaanse couchsurfster ontmoet, die ik weer tref in irkutsk en waar ik in mongolie mee zal gaan samen reizen. Op weg terug naar Juanjo's hostel, waar al mijn spullen stonden, raakten we een beetje verdwaald. Uiteindelijk dus maar de taxi naar station gepakt, op vervolgens 10min voordat mijn trein vertrok erachter te komen dat we op het verkeerde station stonden... Moskou heeft er in totaal 9 en waar wij waren 4 stations bij elkaar, gelukkig was het er een aan de overkant, dus na een dikke vette sprint net aan mijn trein gehaald (ach, ik zou ik ook niet zijn als ik niet aan de late kant was...). Anyway fijn begin dus, 3dgn trein in het vooruitzicht zonder douche en al zwaar bezweet aan deze reis beginnen. Gelukkig zat ik in een coup'e met 2 vet leuke Zwitserse meiden, die ook zeer opgelucht waren om mij binnen te zien komen ipv een dikke, oude rus. Met hen echt een onwijs leuke treinreis gehad. Progamma van de dag: bomen kijken, noodles voor ontbijt, sigaretje roken (ja! mag daar gewoon in de trein en in caf'es ed) middagdutje, noodles voor lucnh, nog meer bomen kijken, avonddutje doen en voor het dinner: noodles soep! Echt, ik kan geen noodle meer zien!! en ik was dringend toe aan een douche.., Dus ik was erg blij toen mijn reis vanmorgen eindigde om 6:15 en ik aankwam in Irkutsk. Weer geen zenuwen, want mijn nieuwe host had goeie aanwijzingen aan me doorgegeven, dus na een kleine wandeling kon ik mijn slaapzakje inkruipen en nog een paar uurtjes slaap pakken. Vervolgens ontwaakt door de heerlijke geur van wentelteefjes (omg, that's like my favorite breakfast in the world!!) en koffie, maar eerts: douchen! damn, nog nooit zo genoten van een douche! naja, das ook niet helemaal waar ... ;)

Maar lieve mensen, ik ga er een einde aan breien. Zojuist is er een tweede couchsurfer hier binnen gekomen, Thomas uit Lyon, die hier ook een week zal zijn, dus er worden nu al plannen gemaakt om samen het baikal meer te bezoeken..! Echt zo geweldig dit couchsurfen!! Maar nu eerst het zonnetje in en Irkutsk verkennen!

Liefs!

Reacties

Reacties

je vader

Ja meis wat moet ik hier allemaal van zeggen. Ben heel blij voor je dat het zo goed verloopt voor je. Ik sta op het punt vanuit Tirane naar huis te gaan en dan het vliegtuig in te stappen om naar Kuala Lumpur te vertrekken naar Maartje. We moeten als familie cmaar eens een boek gaan schrijven over al onze reizen......kus en geniet verder.
Vandaag spannende dag voor Jeroen. Duimen dus

Tessa

Lieve Jane,

Wat schrijf je mooie verhalen. Op de een of andere manier ga ik er vanuit de Rusland altijd besneeuwd en koud is. Al zie ik je op de foto's in een t-shirt springend voor het Kremlin. Misschien toch ook maar eens afreizen naar het Russische.

Afgelopen TED hebben we bij Moeders gegeten en geproost op jou.

Geniet!

Ella

Hi Jannes!
Wat leuk om je verhalen hier te kunnen volgen! En wat fantastisch dat het Couchsurfing zo'n succes is!
Zo te horen geniet je van alles en vooral van het eten:) Noodles, blini's, Wentelteefjes...haha, je kan wel een kookboek gaan schrijven! ( mmm, een reiskookboek is nog niet eens zo'n slecht idee)
Geniet!
X

roos van crea

hee jannes,
klinkt supergoed, en erg herkenbaar. vooral die noodles, bier en douche ;-)
geniet ervan! kus

Es

Wow Jeanne ik weet niet of je nou meer noodles of nieuwe mensen hebt ontmoet! Hihi. Het klinkt allemaal even geweldig. Zou willen dat ik me in je backpack had verstopt op Schiphol, dan kon ik alles van dichtbij meemaken..!

Geniet en doe alles wat goed voelt.

Kus!

Hidde

Jean,

Wat klinkt het allemaal fantastisch. Volgens mij ben je helemaal in je nopjes. Fijn dat het couchsurfen zo goed bevalt.

Lebber!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!