jannes.reismee.nl

Bali!

Lieve mensen,

Na lange radio stilte ben ik er dan eindelijk weer! Mijn excuses, maar met het zonnetje op mijn bol, mijn gat op het strand en een mooie vent naast me, had ik wel betere dingen te doen dan achter een pc zitten.Maar helaas komt aan alles een einde, zo ook aan bali. En daar zit ik nu dan, in de koud, sneeuw om me heen, weg van mijn lief, in de middle of nowhere...

Maar eerst nog even over bali: Het was geweldig, fantastisch mooi!

En daar zou ik het eigenlijk bij kunnen laten. Maar voor jullie lieve leeskindertjes, dan toch een klein verhaaltje. De aankomst op Bali was natuurlijk best we even spannend. Esmond was eerder geland, dus die stond mij op te wachten. Best raar om elkaar voor het eerst weer even te zien na 2,5mnd en elkaar aan te kunnen raken. Is wel even wat anders dan elkaar via een klein beeldschemrpje bekijken. Maar binnen no time voelde het weer als vertrouwd en zo begonnen we in kuta aan onze eerste vakantie samen.

Omdat we beiden al eerder in indonesie zijn geweest en esmond zelfs al 2keer eerder op bali, hadden we niet echt de druk om dingen te ´moeten´ zien of doen, iets wat je als reiziger nogal eens hebt, en ook ik tijdens mijn reis al iets te vaak had gehad. Gelukkig daar hier dus geen last van. Alles kon draaien om lekker relaxen, zolang er maar golven waren! Esmond is een vervent surfer en ik was vastberaden het te leren (zie de foto´s hoe dit gelopen is, ik heb warempel leren staan! maar dan ook alleen staan, van golfen rijden was nog niet echt sprake, maar toch!). Na een paar dagen in de drukte van kuta, snel naar rustigere oorden. Zo van Medewi in het zuiden, naar lovina in het noorden gereist. Veel gechilled, beetje gesurfd. Van daaruit door naar Ubud `dat mag je niet missen!`. Nou, tenzij je richting pensioen gaat, of al gepensioeneerd bent, kan je ubud best overslaan... Al waren de aapjes in het monkey forest best leuk en het eten erg lekker (maar duur!). Bij esmond begon het ook al weer een beetje te kriebelen, want ubud ligt in de binnenlanden, hij had de zee nodig. Dus terug naar kuta, waar we voor hem ´s ochtends naar changu reden en ik ´s middags de babygolfjes in kuta kon pakken. Biertje bij sunset, chillen met de locals, lekker uit eten, filmpje in je bed en overdag shoppen. Maar de drukte van kuta (het llorret de mar van azie) drukte de stemming ietwat, dus toen de golven afnamen (enige reden om daar te zitten!) snel naar lembongan gevlucht. Een super relaxed eiland!! Kwamen in een heel leuk resort terecht, heel leuk personeel, leuke andere gasten, dus daar een heerlijke week gehad met veel zonnen, snorkelen, goeie surf voor esmond, koude biertjes aant strand, dineren met je voetjes in het zand, pingpong, kolonisten, kaartspelletjes en heel veel yogi special cocktails! Een perfecte afsluiting dus.

De laatste twee dagen terug naar kuta, ik nog wat gesurft en het waterbom park bezocht, dik vette glijbanen! De perfecte afleiding om niet aan het aankomend afscheid te hoeven denken... Helaas was daar gister dan toch het moment dat ik mijn lief gedag moest zeggen op het vliegveld en we ieder in een ander vliegtuig moesten stappen, maar dat wel na een onvergeetelijke, geweldige maand samen.

Op naar nieuw avonturen dus! Alhoewel dit nieuwe avontuur een iets andere wending heeft genomen dan verwacht, maar bekijk daarvoor de foto´s maar eens goed...

Lieve mensen, tot snel, voor nu hele dikke kussen!

Reacties

Reacties

Charlotte

Hoi Jannek. Wederom weer genoten van je foto's, video's en verhaal. Je zult je lief wel weer missen nu, maar des te leuker als je hem straks weer ziet.
Geniet er nog maar goed van want de tijd dat je nog wegblijft schiet wel erg hard op.
Kus en fijne kerstdagen en een heel goed 2010.
Charlotte

koos

Lieve Janneke, ik heb weer genoten van je foto's en je verhalen. Zo nu ook je vriend gezien, leuke vent op het eerste gezicht. een beetje groter, maar als je ouders van den brand en van groeningen heten, is dat niet zo moeilijk. Ik zit momenteel bij Lot, die vandaag jarig is, erg leuk en besteden veel tijd aan de pc. Jammer dat de vakantie een andere wending heeft genomen, maar goed dat wordt vast nog weleens ingehaald. Geniet nog van de tijd die je nog hebt en misschien tot ziens in nederland. liefs Koos

Carine

Hey lieve Jannes!
Geen idee dat je ook op reis was, wat super! Moi om je verhalen te lezen. Een feest van herkenning wb Bali:) Ik ben net weer thuis gekomen, en het sneeuwt! Superveel plezier nog daar lieverd! XX Carine

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!