jannes.reismee.nl

Zal ik het dan ooit nog eens afleren...

Lieve paps en mams, ik houd echt ongelooflijk veel van jullie, maar jullie hebben toch echt iets wezenlijks verkeerd gedaan in mijn opvoeding... Dat verdomde te laat komen begint nu zelfs voor mij teveel worden. Nog nooit vanmijn leven heb ik zo gerend, gepuft, door regen, modder, plassen water en zo gesmeekt bij de goden, om mijn trein te halen...

De trein halen....

Het dametje wilde namelijk nog even het internet op voordat ze de trein in moest. En dat leek qua tijd gezien allemaal prima te kunnen. 's Middags namelijk nog heerlijk in mijn hempje door de stad gelopen en ik was in 10min thuis vanaf het internet cafe. Maar dat was vlak voordat de storm losbarste. Serieus het weer hier in siberie is ongelooflijk! Dat kan dus echt van stralend blauwe lucht en 20* binnen 10min omslaan in een mega windstorm 15*, om weer 10min later te veranderen in een hagelstorm 5*, en weer 10min later in een sneeuwstorm 0*, die vervolgens 2dagen heeft aangehouden... Anyway, toen ik dus 's avonds op stap ging, koste het me dus iets meer tijd, maar ik dacht dar redt ik makkelijk, ik neem wel een taxi terug. Now way Jose dus! 'Snow, taxi one hour!!' Shit.. mijn trein gaat over 50min, ik moet mijn tas nog ophalen das 20min lopen en nog naar het treinstation wat ook zeker 15min lopen is. K8t, paniek slaat toe. Met mijn poncho aan als een monster de straat op gerend, een auto tegengehouden en bijna huilend gesmeekt of ze me naar mijn hosts wilde brengen. Gelukkig meteen raak! Onderweg al gebeld door mijn hosts ' were are you, you're gonna be late!!'. Rennen door de regen, schoenen ondertussen al doorweekt, tas op mijn rug gehost, poncho weer aan en pas erin! Ondertussen Flora sms of ze de trein wil tegen houden ' stop train, serious, late, stop'. Op treinstation wederom als een monster naar binnen gerend (gebruik hier even je fantasie, klein mormel als ik, mega tas op mijn rug, poncho eroverheen, nog een rugzak op mijn buik, helemaal doorweekt, schoenen soppen, broek tot aan mijn knieen nat) mijn ticket in de handen en op mensen aflopen, please help, it leaves now, where??? Ik word door 2 meiden aangehouden, bleek mijn moneybelt met erin mijn paspoort, dollars, creditcard pincode (nee, niet mijn creditcard, zo dom ben ik nou ook weer niet ook!) uit mijn tas te zijn gevallen, godzijdank zijn de russen echt een stuk vriendelijker dan men denkt! Helaas snapte ze mijn ticket niet. Toen maar smeekend op 2 politieagenten afgestapt, de klok ga ondertussen al de tijd van vertrek aan (en russische treinen zijn NOOIT te laat), de tranen staan al bijna in mijn ogen en ik denk dat dat het hem deed.Meneer agent pakt me bij mijn arm en rent het hele treinstation met me af en tot de grootste opluchting van mijn leven, staat daar mijn trein! Oh my god, never again!!!!!

Als een verzopen katje naar binnen, de hele trein wist al van mijn komst (Flora had iedereen ingelicht om naar mij op zoek te gaan, de schat!) en dus van alle kanten toegelachen (of uitgelachen..?!). Maar mijn geluk, door het noodweer was de trein dus aan de late kant, echt exceptioneel in Rusland (kan de NS nog wat van leren). Ik was dus 10min te laat, de trein uiteindelijk 20min, dikke vette mazzel. Gelukkig in de trein met veel westerse mensen, leuke groep, dus een prima dag in de trein gehad, ondanks het 7uur(!!!!!) stilstaan in verband met paspoortcontroles ed. Maar de storm woedde ook hier, dus kwamen op 6.30 aan in een sneeuwit en ijskoud Mongolie. Gelukkig met andere een lift mee kunnen krijgen naar een van de beste hostels en het weer klaarde ook al snel op. Meteen 3 mensen ontmoet die een vette toer gepland hadden, dus morgen vertrek ik voor 18dagen(!!!) de wildernis in en ga onder andere 2 dagen te paard rond een meer trekken, 2 dagen te kameel door de woestijn, veel in de jeep, veel wandelen, in traditionele gers slapen (tenten), dinosaurus opgravingen bezoeken, badderen in hotsprings en nog veel meer en dat voor nog geen E23,-per dag all inclusive, joohoe!

Ulaan Bataar

Vandaag Ulaan Bataar vast een beetje verkent. Zo onder andere het Gandan Khiid klooster bekeken, met een mega boeddha. Flora vond het egweldig, haar eerste aziatische klooster, ik heb er vrees ik al iets te veel gezien om er nog enthousiast van te worden. En naar de zwarte markt geweest en daar maar vast voorbreid op de nachtelijke koud. Dikke, vette thermo legging gekocht, schapenwollen sokken en een nieuwe zonnebril, want het wordt dan wel koud, maar wel met een strakblauwe lucht en dikke vette zonneschijn! Ben onderhand namelijk al kwijtgeraakt: 1 zonnebril, 1 shirtje, 1 broek (maar die kan ik mogelijk nog terugkrijgen via couchsurfers), 1 onderbroekje en 1 handschoen, danm ik begin op mijn zus te lijken (sorry Maart!).

Magoe, ik ga er een eind aan breien en vroeg onder de wol, want er staat me een groot avontuur te wachten morgen!!

Praktische zaken

Ps1. Ik ben hier onmogelijk bereikbaar op mijn eigen nummer, maar hopelijk wel op mijn lokale nummer: +97611 95640874

Ps2. Over een uurtje staan hopelijk alle foto's van Litsvyanka/baikalmeer online,in de juiste volgorde en met uitleg! Ging vorige keer niet zo goed in verband met de haast...

Reacties

Reacties

Je mams

Dag Lief,
Later meer ,nu naar Jer en Yvette ,maar wat een verhaal weer, Heb je net een sms gestuurd /waarschijnlijk verkeerde no/ en je vertelt dat het te laat komen nooit overgaat ,maar je kunt wel iets beter uitzoeken ,wanneer je het zoooo ver laat komen als wat je nu beschrijft . Maar hopelijk leer je er toch wat van ,alles is ervaring ,en daar kun je wat mee doen ,lieverd.!!!!,maar goed ,tot straks.
Hele lieve groet kus van je mams Birgitte

maart

haha, lekker ding ben je toch! Geniet intens van je reis, lijkt me geweldig. Ik ben gelukkig weer thuis in India, liefs

maart

haha, lekker ding ben je toch! Geniet intens van je reis, lijkt me geweldig. Ik ben gelukkig weer thuis in India, liefs

Maarten

Hahaha arme meid!! Blij dat je het gehaald hebt!! Leuk je verhalen te lezen!! Dikste kus uit Amsterdam, Maarten

Tessa

Ik moest een beetje giechelen om je te-laat-kom verhaal omdat het toch wel een herkenbaar verhaal is. Geniet van de rimboe!

Liefs!

koos

Hoi, geweldige avonturier, ben net terug uit Portugal, gewoon zo'n vakantie reisje van twee weken, waarbij ik niet in een gers heb geslapen,maar een heerlijk bed, en zeker niet zo heb gehold, maar gewoon gesjokt heb. Goed er zaten dus zeven berichten van jou in, en heb die met veel plezier gelezen. Net het boek van de "de paarden jongen"gelezen, wat zich afspeelt in Mongolië, vandaar dat ik dus wist wat een gers is.
Goed, jij geniet maar lekker verder, ik pak hier de draad weer op. Liefs koos

loeke

Hai lieve nicht, eindelijk dan een reactie, je weet hoe dat gaat. Maar wat ben jij aan het genieten en wat heb je al veel gedaan, dit is straks niet meer na te vertellen als je in ned. bent. Ja al dat rennen is natuurlijk wel goed voor de pondjes die er al aan gekomen zijn door alle drank....Maar lieverd geniet en je schrijft heerljk, ga zo door dan blijven wij goed op de hoogte. Dikke knuffel van mij.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!